Petycje informacje ogólne
Szczegóły informacji
Petycje informacje ogólne
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2023-09-25 11:14:24 przez Administrator Systemu
Akapit nr - brak tytułu
Przedmiot petycji
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
O uznaniu pisma za petycję decyduje treść żądania, a nie jego forma zewnętrzna.
O uznaniu pisma za petycję decyduje treść żądania, a nie jego forma zewnętrzna.
Składanie petycji
Petycję można złożyć pisemnie:
1) pocztą przesyłając na adres: Urząd Miejski w Dobrej, Pl. Wojska Polskiego 10, 62 - 730 Dobra
2) pocztą elektroniczną przesyłając na adres
,
3) w formie dokumentu elektronicznego przesyłając na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP)
Nie można złożyć petycji ustnie do protokołu oraz telefonicznie.
Opłaty
Opłaty
Złożenie petycji jest bezpłatne.
Termin i sposób załatwienia
Odwzorowanie cyfrowe petycji wniesionej do Burmistrza Dobrej oraz informację zawierającą: temat petycji, datę złożenia, imię i nazwisko wnoszącego albo nazwę podmiotu, w imieniu którego petycja jest składana, zamieszcza się niezwłocznie w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Urzędu Miejskiego w Dobrej. W przypadku braku zgody wnoszącego petycję na ujawnienie jego danych osobowych, dane te są anonimizowane i nie są umieszczane w BIP.
Informacja w BIP jest aktualizowana o dane dotyczące przebiegu postępowania.
Petycja powinna być załatwiona bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie trzech miesięcy.
Jeżeli w ciągu jednego miesiąca od otrzymania petycji składane są dalsze petycje dotyczące tej samej sprawy, Burmistrz Dobrej może zarządzić łączne rozpatrywanie petycji (petycje wielokrotne).
W przypadku zarządzenia łącznego rozpatrzenia petycji, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Dobrej ogłasza się okres oczekiwania na dalsze petycje, nie dłuższy niż dwa miesiące.
Burmistrz zawiadamia wnoszącego petycję o sposobie jej załatwienia w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W przypadku petycji wielokrotnej, Burmistrz ogłasza sposób jej załatwienia w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Dobrej. Ogłoszenie w BIP zastępuje zawiadomienie.
Sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi.
Burmistrz Dobrej załatwia petycję w ramach swojego zakresu zadań. Jeżeli nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, przesyła ją niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie trzydziestu dni, właściwemu organowi zawiadamiając o tym wnoszącego petycję.