Kurendy Burmistrza Dobrej
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
- Teraz przeglądasz Archiwum
- Przejdź do aktualności
Lista informacji
Zwrot akcyzy za paliwo rolnicze
Akapit nr 1 - brak tytułu
Dobra, dnia 1 lutego 2023 roku
Burmistrz Dobrej informuje, że od dnia 1 lutego 2023 roku można składać wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
Każdy rolnik, który chce odzyskać część podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego powinien gromadzić faktury VAT:
1) w terminie od 1 lutego 2023 r. do 28 lutego 2023 r. należy złożyć odpowiedni wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2022 r. do 31 stycznia 2023 r.,
2) w terminie od 1 sierpnia 2023 r. do 31 sierpnia 2023 r. należy złożyć odpowiedni wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2023 r. do 31 lipca 2023 r. w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2023 r.
Limit zwrotu podatku akcyzowego w 2023 r. wynosi:
132,00 zł * ilość ha użytków rolnych
oraz
48,00 zł * średnia roczna liczba dużych jednostek przeliczeniowych bydła
Dotacje będą wypłacane w terminach:
- 3-28 kwietnia 2023 r. w przypadku złożenia wniosku w pierwszym terminie
- 2-31 października 2023 r. w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie
Przypominamy:
ilość litrów na fakturach potrzebnych do pełnej stawki zwrotu to 110 litrów na 1 ha i 40 litrów na 1 DJP
Wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej można składać:
1) osobiście
Urząd Miejski w Dobrej,
Pl. Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra
Biuro Obsługi Klienta (parter)
godziny pracy:
poniedziałek od 7.30 do 16.30
wtorek-czwartek od 7.30 do 15.30
piątek od 7.30 do 14.30
2) za pośrednictwem poczty
Urząd Miejski w Dobrej,
Pl. Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra
z dopiskiem „Zwrot podatku akcyzowego”
Więcej informacji na stronie:
Więcej informacji na stronie:
Burmistrz Dobrej
/-/ Tadeusz Gebler
W załączeniu:
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Dobrej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-02-01 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Beata Kmieć |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-02-02 09:23:41 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-02-02 09:23:43 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-07-31 14:40:29 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 273 raz(y) |
Kompost – czarne złoto dla roślin - alternatywa w stosowaniu nawozów chemicznych
Akapit nr 1 - brak tytułu
Kompost – czarne złoto dla roślin - alternatywa w stosowaniu nawozów chemicznych
Zachęcamy do zapoznania się z ofertą PGKiM Turek dotyczącą kompostu organicznego. szczegóły na ulotkach dostępnych w Urzędzie Miejskim w Dobrej lub pod nr telefonów 63 278 86 01 lub 63 278 86 03.
Zachęcamy do zapoznania się z ofertą PGKiM Turek dotyczącą kompostu organicznego. szczegóły na ulotkach dostępnych w Urzędzie Miejskim w Dobrej lub pod nr telefonów 63 278 86 01 lub 63 278 86 03.
Więcej informacji: http://www.pgkim-turek.pl
Burmistrz Dobrej
/-/ Tadeusz Gebler
Załączniki
Pobierz dane XML Kompost – czarne złoto dla roślin - alternatywa w stosowaniu nawozów chemicznych Drukuj informację Kompost – czarne złoto dla roślin - alternatywa w stosowaniu nawozów chemicznych
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Dobrej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-01-25 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Przemysław Tomczak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-01-29 13:10:25 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-01-29 13:10:29 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-07-31 14:40:29 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 254 raz(y) |
Zbiórka folii rolniczych 2023
Akapit nr 1 - brak tytułu
Dobra, dnia 10 stycznia 2022 roku
Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej
Szanowni Państwo,
Gmina Dobra przystępuje do kolejnej edycji zbiórki folii rolniczych (odpady z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big Bag).
W związku z ogłoszeniem przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej kolejnej 3 edycji programu pn.: „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej” konieczne jest przeprowadzenie inwentaryzacji odpadów rolniczych z terenu gminy Dobra przeznaczonych do utylizacji.
W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o wypełnienie ankiety oraz złożenie jej w Urzędzie Miejskim w Dobrej do 31 stycznia 2023 r. lub telefoniczne zgłoszenie pod nr 63 279 99 31.
Ze względu na ograniczone środki finansowe jakie Gmina Dobra może pozyskać z NFOŚiGW o udziale rolników w programie zbiórki odpadów będzie decydowała kolejność zgłoszeń.
Zbiórka odpadów rolniczych jest finansowana ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Gminy Dobra, prosimy zatem, aby ankiety wypełniać rzetelnie. Planowany termin zbiórki druga połowa 2023 roku.
O formie i dokładnym terminie zbiórki będziemy informować po zakwalifikowaniu się Gminy do programu.
Więcej informacji: https://www.dobra24.pl/pl/16/informacje/2/556/
Burmistrz Dobrej
/-/ Tadeusz Gebler
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Dobrej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-01-11 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Przemysław Tomczak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-01-11 11:18:42 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-01-11 11:18:44 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-07-31 14:40:29 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 240 raz(y) |
Kurenda nowy wniosek o zakup węgla na 2023 rok
Akapit nr 1 - brak tytułu
Dobra, dnia 28 grudnia 2022 roku
Informacja o możliwości zakupu paliwa stałego (węgla) z przeznaczeniem dla gospodarstw domowych z terenu gminy Dobra
Informacja o możliwości zakupu paliwa stałego (węgla) z przeznaczeniem dla gospodarstw domowych z terenu gminy Dobra
od dnia 1 stycznia 2023 roku
UWAGA NOWY WNIOSEK
Szanowni Państwo,
Gmina Dobra przystąpiła do zakupu paliwa stałego z przeznaczeniem dla gospodarstw domowych zlokalizowanych na terenie gminy Dobra od dnia 1 stycznia 2023 roku.
Zgodnie z informacją przekazaną przez Ministerstwo Aktywów Państwowych na zakup węgla do dnia 31 grudnia 2022 roku i zakup od dnia 1 stycznia 2023 roku powinny być złożone dwa odrębne wnioski. W związku z powyższym Urząd Miejski w Dobrej przygotował nowy wniosek o zakup preferencyjny paliwa stałego.
Wnioski przyjmowane będą do dnia 20 stycznia 2023 roku a dystrybucja węgla potrwa do 30 kwietnia 2023 roku.
Wszyscy mieszkańcy, którzy spełniają kryteria ustawowe i są zainteresowani zakupem węgla w preferencyjnych cenach, powinni złożyć wniosek w Urzędzie Miejskim w Dobrej.
Wnioski można składać:
1) osobiście
Urząd Miejski w Dobrej,
Pl. Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra
Biuro Obsługi Klienta (parter)
godziny pracy:
poniedziałek od 7.30 do 16.30
wtorek-czwartek od 7.30 do 15.30
piątek od 7.30 do 14.30
2) za pośrednictwem poczty
Urząd Miejski w Dobrej,
Pl. Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra
3) za pomocą środków komunikacji elektronicznej
za pośrednictwem portalu ePUAP - jako pismo ogólne do podmiotu publicznego
Ważne! Wnioski składane elektronicznie opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Ważne! Wnioski składane elektronicznie opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Wnioski będą weryfikowane przez Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej.
Węgiel po preferencyjnych cenach będzie przysługiwał wszystkim, którym przyznano dodatek węglowy oraz tym, którzy nie składali wniosku o dodatek węglowy, ale spełniają warunki do jego otrzymania. Wnioskować będą mogły osoby, które w swoich gospodarstwach domowych używają ogrzewania węglowego jako głównego źródła ciepła. Warunkiem jest zgłoszenie lub wpisanie tej informacji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Z preferencyjnego zakupu węgla nie skorzysta natomiast członek gospodarstw domowego, które nabyło paliwo stałe na sezon grzewczy przypadający na lata 2022-2023 po cenie niższej niż 2000 zł brutto za tonę.
Jedno gospodarstwo domowe będzie mogło nabyć łącznie (na sezon grzewczy 2022/2023) 3 tony węgla.
Mieszkańcy Gminy Dobra będą mogli w 2023 roku nabywać węgiel w cenie:
- EKOGroszek/Groszek - 2000,00 zł brutto za 1 tonę
- Orzech - 2000,00 zł brutto za 1 tonę.
W cenę wliczony jest transport.
Wpłaty za węgiel należy przekazywać na następujący rachunek bankowy:
Zakład Gospodarki Komunalnej w Dobrej, ul. Łąkowa 4, 62-730 Dobra
BS Malanów o/Dobra nr konta : 66 8557 0009 0300 1616 2003 0001
Burmistrz Dobrej
/-/ Tadeusz Gebler
Załączniki
Pobierz dane XML Kurenda nowy wniosek o zakup węgla na 2023 rok Drukuj informację Kurenda nowy wniosek o zakup węgla na 2023 rok
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Dobrej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-01-02 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Piotr Nowaczyk |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-01-08 18:45:19 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-01-08 18:45:23 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-07-31 14:38:24 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 254 raz(y) |