ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Dobrej
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Kurendy Burmistrza Dobrej

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Zwrot akcyzy za paliwo rolnicze

Akapit nr 1 - brak tytułu

Dobra, dnia 1 lutego 2023 roku
 
Szanowni Państwo,
 
Burmistrz Dobrej informuje, że od dnia 1 lutego 2023 roku można składać wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
 
Każdy rolnik, który chce odzyskać część podatku akcyzowego zawartego  w cenie oleju  napędowego powinien gromadzić  faktury VAT:
 
1) w terminie od 1 lutego 2023 r. do 28 lutego 2023 r. należy złożyć odpowiedni wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2022 r. do 31 stycznia 2023 r.,
 
2) w terminie od 1 sierpnia 2023 r. do 31 sierpnia 2023 r. należy złożyć odpowiedni wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT  (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2023 r. do 31 lipca 2023 r. w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2023 r.
 
Limit zwrotu podatku akcyzowego w 2023 r. wynosi:
 
132,00 zł * ilość ha użytków rolnych
oraz
48,00 zł * średnia roczna liczba dużych jednostek przeliczeniowych bydła
 
Dotacje będą  wypłacane w terminach:
  1. 3-28 kwietnia 2023 r.  w przypadku złożenia wniosku w pierwszym terminie
  2. 2-31 października 2023 r. w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie
Przypominamy:
ilość litrów na fakturach potrzebnych do pełnej stawki zwrotu to 110 litrów na 1 ha i 40 litrów na 1 DJP
 
Wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej można składać:
 
1) osobiście
Urząd Miejski w Dobrej,
Pl. Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra
Biuro Obsługi Klienta (parter)
godziny pracy:
poniedziałek od  7.30 do 16.30
wtorek-czwartek od 7.30 do 15.30
piątek od  7.30 do 14.30

2) za pośrednictwem poczty
Urząd Miejski w Dobrej,
Pl. Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra
z dopiskiem „Zwrot podatku akcyzowego”

Więcej informacji na stronie:
 
Burmistrz Dobrej
/-/ Tadeusz Gebler
 
W załączeniu:
  1. Procedura i warunki ubiegania się o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego zużywanego do produkcji rolnej w 2023 roku
  2. Edytowalny formularz wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Dobrej
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-02-01
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Beata Kmieć
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-02-02 09:23:41
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-02-02 09:23:43
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-07-31 14:40:29
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
273 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Kompost – czarne złoto dla roślin - alternatywa w stosowaniu nawozów chemicznych

Akapit nr 1 - brak tytułu

Kompost – czarne złoto dla roślin - alternatywa w stosowaniu nawozów chemicznych

Zachęcamy do zapoznania się z ofertą PGKiM Turek dotyczącą  kompostu organicznego. szczegóły na ulotkach dostępnych w Urzędzie Miejskim w Dobrej lub pod nr telefonów 63 278 86 01 lub 63 278 86 03.

Więcej informacji: http://www.pgkim-turek.pl
 
Burmistrz Dobrej
/-/ Tadeusz Gebler

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Dobrej
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-01-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Przemysław Tomczak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-01-29 13:10:25
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-01-29 13:10:29
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-07-31 14:40:29
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
254 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Zbiórka folii rolniczych 2023

Akapit nr 1 - brak tytułu

Dobra, dnia 10 stycznia 2022 roku
 
Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej
 
Szanowni Państwo,
 
Gmina Dobra przystępuje do kolejnej edycji zbiórki folii rolniczych (odpady z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big Bag).
 
W związku z ogłoszeniem przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej kolejnej 3 edycji programu pn.: „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej” konieczne jest przeprowadzenie inwentaryzacji odpadów rolniczych z terenu gminy Dobra przeznaczonych do utylizacji.
 
W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o wypełnienie ankiety oraz złożenie jej w Urzędzie Miejskim w Dobrej do 31 stycznia 2023 r. lub telefoniczne zgłoszenie pod nr 63 279 99 31.
 
Ze względu na ograniczone środki finansowe jakie Gmina Dobra może pozyskać z NFOŚiGW o udziale rolników w programie zbiórki odpadów będzie decydowała kolejność zgłoszeń.
 
Zbiórka odpadów rolniczych jest finansowana ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Gminy Dobra, prosimy zatem, aby ankiety wypełniać rzetelnie. Planowany termin zbiórki druga połowa 2023 roku.
 
O formie i dokładnym terminie zbiórki będziemy informować po zakwalifikowaniu się Gminy do programu.
 
 
Burmistrz Dobrej
/-/ Tadeusz Gebler

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Dobrej
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-01-11
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Przemysław Tomczak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-01-11 11:18:42
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-01-11 11:18:44
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-07-31 14:40:29
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
240 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Kurenda nowy wniosek o zakup węgla na 2023 rok

Akapit nr 1 - brak tytułu

Dobra, dnia 28 grudnia 2022 roku

Informacja o możliwości zakupu paliwa stałego (węgla) z przeznaczeniem dla gospodarstw domowych z terenu gminy Dobra
od dnia 1 stycznia 2023 roku
 
UWAGA NOWY WNIOSEK
 
Szanowni Państwo,
 
Gmina Dobra przystąpiła do zakupu paliwa stałego z przeznaczeniem dla gospodarstw domowych zlokalizowanych na terenie gminy Dobra od dnia 1 stycznia 2023 roku.
 
Zgodnie z informacją przekazaną przez Ministerstwo Aktywów Państwowych na zakup węgla do dnia 31 grudnia 2022 roku i zakup od dnia 1 stycznia 2023 roku powinny być złożone dwa odrębne wnioski. W związku z powyższym Urząd Miejski w Dobrej przygotował nowy wniosek o zakup preferencyjny paliwa stałego.
 
Wnioski przyjmowane będą do dnia 20 stycznia 2023 roku a dystrybucja węgla potrwa  do 30 kwietnia 2023 roku.
 
Wszyscy mieszkańcy, którzy spełniają kryteria ustawowe i są zainteresowani zakupem węgla w preferencyjnych cenach, powinni złożyć wniosek w Urzędzie Miejskim w Dobrej.
 
Wnioski można składać:

1) osobiście
Urząd Miejski w Dobrej,
Pl. Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra
Biuro Obsługi Klienta (parter)
godziny pracy:
poniedziałek od  7.30 do 16.30
wtorek-czwartek od 7.30 do 15.30
piątek od  7.30 do 14.30

2) za pośrednictwem poczty
Urząd Miejski w Dobrej,
Pl. Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra

3) za pomocą środków komunikacji elektronicznej
za pośrednictwem portalu ePUAP - jako pismo ogólne do podmiotu publicznego
Ważne! Wnioski składane elektronicznie opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
 
Wnioski będą weryfikowane przez Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej.
 
Węgiel po preferencyjnych cenach będzie przysługiwał wszystkim, którym przyznano dodatek węglowy oraz tym, którzy nie składali wniosku o dodatek węglowy, ale spełniają warunki do jego otrzymania. Wnioskować będą mogły osoby, które w swoich gospodarstwach domowych używają ogrzewania węglowego jako głównego źródła ciepła.  Warunkiem jest zgłoszenie lub wpisanie tej informacji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
 
Z preferencyjnego zakupu węgla nie skorzysta natomiast członek gospodarstw domowego, które nabyło paliwo stałe na sezon grzewczy przypadający na lata 2022-2023 po cenie niższej niż 2000 zł brutto za tonę.
 
Jedno gospodarstwo domowe będzie mogło nabyć łącznie (na sezon grzewczy 2022/2023) 3 tony węgla.
 
Mieszkańcy Gminy Dobra będą mogli w 2023 roku nabywać węgiel w cenie:
  1. EKOGroszek/Groszek         - 2000,00 zł brutto za 1 tonę
  2. Orzech                               - 2000,00 zł brutto za 1 tonę.
W cenę wliczony jest transport.
 
Wpłaty za węgiel należy przekazywać na następujący rachunek bankowy:
Zakład Gospodarki Komunalnej w Dobrej, ul. Łąkowa 4, 62-730 Dobra
BS Malanów o/Dobra nr konta : 66 8557 0009 0300 1616 2003 0001
 
Burmistrz Dobrej
/-/ Tadeusz Gebler
 
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Dobrej
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-01-02
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Piotr Nowaczyk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-01-08 18:45:19
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-01-08 18:45:23
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-07-31 14:38:24
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
254 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji