Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Dobrej
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Aktualności Urzędu Miejskiego w Dobrej

Szczegóły informacji

Gmina Dobra uzyskała dofinansowanie ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w wysokości blisko 1,2 mln zł.

Informacja ogłoszona dnia 2023-07-25 10:39:40 przez Administrator Systemu, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

Trzy wnioski złożone przez Gminę Dobra w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków (Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych) na łączną kwotę prawie 1,2 mln zł zostały pozytywnie rozpatrzone. W ramach otrzymanego dofinansowania wykonane zostaną następujące zadania:
 
1️⃣ Remont konserwatorski dzwonnicy przy kościele parafialnym pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Dobrej (kwota dofinansowania 400.000,00 zł).
Przedmiotem inwestycji jest remont konserwatorski dzwonnicy przy kościele parafialnym pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Dobrej z 1840 roku, wykonanej w stylu późnoklasycystycznym. Prowadzone prace pozwolą zahamować proces degradacji i wyeksponować istniejące, oryginalne elementy zabytkowej murowanej (tynkowanej) w stylu neogotyckim z początków XIX wieku dzwonnicy połączonej z murem okalającym kościół. Prace należy przeprowadzić natychmiastowo z uwagi na postępującą degradację. Zabytek ma istotne znaczenie historyczne i kulturowe dla mieszkańców gminy. Położony jest w centralnym miejscu miasta przy Placu Wojska Polskiego w ścisłej strefie konserwatorskiej, przez co przykuwa swoim wyglądem uwagę mieszkańców i osób przyjeżdżających, czy też przejeżdżających przez miasteczko. W ramach inwestycji planuje się wykonać renowację fundamentów, renowacje elewacji, renowację połaci dachu, bramy dzwonnicy oraz okiennic, a także sporządzenie dokumentacji projektowej i wszelkich uzgodnień i decyzji administracyjnych dla ww. zadania.
 
2️⃣ Prace konserwatorskie i restauratorskie przy polichromiach kościoła parafialnego pw. Trójcy Świętej w Skęczniewie (kwota dofinansowania 395.273,43 zł).
Przedmiotem inwestycji jest remont konserwatorski i restauratorski przy polichromiach kościoła parafialnego pw. Trójcy Świętej w Skęczniewie. W ramach inwestycji planuje się wykonać prace konserwatorskie i restauratorskie przy polichromiach prezbiterium oraz prace konserwatorskie i restauratorskie przy polichromiach nawy. Zabytek ma istotne znaczenie historyczne i kulturowe dla mieszkańców gminy. Został wybudowany w 1825 roku, czyli prawie 200 lat temu, dzięki czemu jest jednym z najstarszych zabytków na terenie gminy. Prace spowodują poprawę stanu zachowania istniejących polichromii w prezbiterium i nawie kościoła, uratują je przed dalszą degradacją. Poprzez wykonanie tych prac poprawi się stan techniczny i wygląd ścian wewnętrznych kościoła. Zadanie obejmuje także wykonanie dokumentacji projektowej i wszelkich uzgodnień i decyzji administracyjnych dla ww. zadania.
 
3️⃣ Remont konserwatorski XIX wiecznego ołtarza głównego z kościoła pw. Św. Mikołaja w Miłkowicach (kwota dofinansowania 400.000,00 zł).
Przedmiotem inwestycji jest remont konserwatorski XIX wiecznego ołtarza głównego z kościoła pw. Św. Mikołaja w Miłkowicach. Prowadzone prace pozwolą zahamować proces degradacji i wyeksponować istniejące, oryginalne elementy ołtarza głównego wykonanego z drewna polichromowanego, złoconego, pochodzącego z końca XIX w. Obraz św. Mikołaja znajdujący się po środku ołtarza namalowany został przez wybitnego polskiego malarza Juliana Fałata. Prace należy przeprowadzić natychmiastowo z uwagi na postępującą degradację. Należy zaznaczyć, że kościół w Miłkowicach, ma istotne znaczenie historyczne i kulturowe dla mieszkańców gminy, a także turystyczne z punktu widzenia położenia zabytku nad Zbiornikiem Jeziorsko. W ramach inwestycji planuje się wykonać lakierowaną dębową strukturę architektoniczną, złocone i polichromowane rzeźby, złocone ornamenty architektoniczne wraz z tabernakulum, kolumny z głowicami, obraz Matki Bożej wraz z ramą i zwieńczeniem, metalizowane i polichromowane zwieńczenie oraz wykonanie dokumentacji projektowej i wszelkich uzgodnień i decyzji administracyjnych dla ww. zadania.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Dobrej
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-07-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Piotr Nowaczyk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-07-25 10:39:38
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-07-25 10:39:40
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-01-22 10:41:07
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
357 raz(y)